השכרת יאכטות בתל אביב - יאכטות להשכרה תל אביב

מהי מהירות יאכטה?

מהירות יאכטה מובנת כמה מהר הספינה יכולה לנוע. יחידת המדידה של אינדיקטור זה נחשבת לקשרים (קשר אחד שווה ל- 1.852 קמ"ש). בעיקרון, כאשר מתארים יאכטות ותכונותיהן משתמשים בקשרים ולא בקמ"ש. בעזרת פעולה מתמטית פשוטה נוכל לגלות באופן עצמאי את המהירות: מהירות בקשרים * 1.852 = מהירות בקמ"ש.

ישנם שלושה סוגים עיקריים של מהירות יאכטה שיש להבחין ולהבין:
המהירות המינימלית היא הערך שבו ניתן לנווט את היאכטה באמצעות ההגה. אם המהירות יורדת מתחת למינימום, הספינה פשוט "תיתקע".
מהירות מקסימאלית היא המהירות שיאכטה יכולה לפתח במהירות המנוע המקסימלית. מהירות מרבית היא לרוב אינדיקטור טכני והספינה לא תמיד נעה בה. זאת בשל העובדה שצריכת הדלק ובלאי המנוע עולים משמעותית.
מהירות שיוט (שיוט) היא המהירות בה היאכטה משתמשת בכמות הדלק המינימלית. מהירות זו היא המצוינת כששוכרים סירה לטיולים ונסיעות.
ישנם גורמים רבים ושונים המשפיעים על מהירות הסירה. המחוון עשוי להשתנות בהתאם לכוח המנוע, לתנאים חיצוניים עצמאיים (זרם, גלים, רוח), בגוף האוניה (צורתו וגודלו) וכו '.

בשייט במים רדודים, למשל, מהירות היאכטה מופחתת בכ -10%.

רוח יכולה להיות גם גורם המגביר את המהירות וגם להיפך. ההבדל הוא אם זה יהיה זרם חולף או לא. המצב זהה עם הזרימה.

אצות עכירות בתחתית כלי השיט הוא אחד הגורמים המפחיתים את המהירות. גורם זה יכול להאט את מהירות היאכטה ב -30%.

כל היאכטות מחולקות ליכטות הקצעה ותזוזה.
עקירה היא היכולת של כלי שיט להישאר על פני השטח על ידי דחיפת מים החוצה.

גלישה היא הדרך בה סירה גולשת על המים. מושג על ידי מנוע חזק, כמו גם קרקעית שטוחה של המלאכה.

לעתים קרובות הכלים המושכרים הם ספינות עקירה. בתנועה הם יוצרים גל משלהם, שעליו הם מתחילים להתגבר לאחר שהמהירות הגיעה לערך קריטי. המהירות המרבית האפשרית של יאכטות כאלה תלויה באופן ישיר באורך הקליפה לאורך קו המים (קו המים הוא הקו שלאורכו הספינה באה במגע עם המים).

מהירות יאכטה מוטורית
בין סוגי היאכטות, המובחנות בסוג הכונן, יאכטות מנוע נחשבות למהירות ביותר. הם מצוידים במנועים חזקים המאיצים בין 18 ל -110 קמ"ש. (10 עד 60 קשר). המהירות המרבית האפשרית של יאכטה מנועית תלויה בגודל, מטרתה של היאכטה, אופן הפעלתה וגורמים רבים אחרים.

יאכטות מוטוריות, המושכרות לרוב לטיולי ים קצרים בשכר, מפתחות מהירות ממוצעת של 20 עד 25 קשר (37-46 קמ"ש). המהירות הזו מספיקה לבילוי ורגיעה נפלאים.

אל תשכח שתנאי מזג האוויר משפיעים על המהירות. עם רוחות עזות וגלים גבוהים, סירת מנוע לא תוכל להראות את אותה מהירות כמו ביום רגוע וחסר רוח.

ספינות בכיתת ספורט (באורך 10 עד 15 מטר) יכולות להגיע למהירויות של עד 40 קשר (עד 75 קמ"ש) ומעלה.

"מגה יאכטות" שאורכן נע בין 28 ל -36 מטר, יכולות להגיע למהירויות של 40-48 קשר (74-90 קמ"ש).

היאכטה המוטורית המהירה ביותר בעולם נקראת "העולם לא מספיק" (מתורגם כ"העולם כולו לא מספיק "). אורכו 42 מטר. המהירות המרבית היא כמעט 130 קמ"ש (70 קשר).
מהירות שייט ביכטה
מהירות היכטות המפליגות תלויה במטרת היאכטה, ביציבות, בהנחת המפרשים, במקצועיות הצוות בעבודה עם מפרשים.

יאכטות שייט מפליגות מפתחות מהירות נמוכה של 9-18 קמ"ש (5-10 קשר). מטרתם העיקרית היא נוחות מרבית, כך שמהירותן של סירות כאלה איננה אינדיקטור עדיפות.

קיים קשר ישיר בין גובה המפרשים למהירות היאכטה. ככל שהמהירות גבוהה יותר.

בהחלט כל היאכטות, עוברות למצב הקצעה, מגבירות את מהירותן. ככל שמשקל הכלי פחות, כך הוא מתחיל לתכנן מהר יותר. המהירות מושפעת גם מיציבות הסירה.

יאכטות בעלות גוף כפול (קטמרנים משייטים), הנתונות לרוח נוחה, מפתחות מהירויות 80-100% יותר מיכטה עם גוף יחיד. כמו כן, בהשוואה ליאכטת מפרש חד-קרמית, לקטמרן מפרשים גדולים יותר, מה שמשפיע גם לטובה על המהירות. על סיפונה של הקטמרן, גם עם התאוצה המקסימלית שלו, התנדנדות כמעט ולא מורגשת, והאפשרות להתהפכות הספינה נוטה לאפס.

ספינת השייט המהירה ביותר בעולם היא הידרופטר, שתוכננה ונבנתה על ידי הצרפתים. אין מנוע פנימי בתצורתו. רק בעזרת המפרש ניתן להאיץ את המהירות. המהירות המרבית המוקלטת של ההידרופטר היא 104 קמ"ש (55.5 קשר).
מהירות יאכטה ממוצעת
אז המהירות הממוצעת של יאכטות מנוע היא 23 קשר, שהם כ 43 קמ"ש. זה הממוצע

Share the Post:

Related Posts