השכרת יאכטות בתל אביב - יאכטות להשכרה תל אביב

יאכטות מפרש מנועיות


לפני זמן רב, לפני 60-65 שנה, יאכטן מכובד לא יכול היה אפילו לחלום בסיוט שמשהו רועש, מקפיץ ורוטט, כמו מנוע בעירה פנימית, יותקן על יופיו המפליג. תומכי יאכטות אמיתיות ראו שטות מוחלטת להתקין יחידה כבדה ומועדת להתמוטטות על יופיים המכונפים, המושכת היטב את חוסר היכולת של גוף הסירה להשתמש במנוע, את משקל הספינה בכללותה בשל היחידה עצמה והדלק שהיא זקוקה לה, מקרים נדירים של הצורך האמיתי שלה, וכן לבסוף, סכנת שריפה מוגברת עקב השימוש במנוע. יש לציין שרוב הוויכוחים מבוססים. אבל זה גם לא אומר שיכטה מפרשית לא יכולה להיות מצוידת במנוע ולהישאר מהירה, יפה ואמינה.

מה זה סוג זה של ספינות, יאכטות מפרש-מנועי?

קודם כל, עליכם להבין מה ההבדלים במבנה של יאכטות מפרש וסירות מנוע כדי להבין מה בדיוק מנע מהיאכטים להכיר בתועלת של מנוע ביאכטה מפרשית.

כל מה שבמבנה של יאכטה מפליגה מחודד בכדי לשתיית ים גבוהה: גוף ארוך צר, עומק עמוק, נוכחות של קל, צדדים נמוכים להפחתת עמידות לרוח רוחבית. כל המאפיינים המבניים הללו קשורים לעובדה שאלמנט הנהיגה הוא מפרש. ביכטות מוטוריות, ההפך הוא הנכון. צלעות עליונות גבוהות, צלעות מעוגלות, היעדר קלר בולט, ירכיים רחבים עם מספר מטרות, תחתון שטוח שטוח לשיפור היציבות במהירות גבוהה.

עבור יאכטה מפרשית, אחד המדדים החשובים ביותר הוא יציבות, כלומר היכולת לעמוד בגלילים ובגימורים (מבלי להוביל להתהפכות הספינה, כמובן) ולחזור למצב נורמלי. עם מרכז כובד גוף גבוה (עקב התורנים), כמו גם לחץ הרוח על המפרשים, יש חשיבות רבה לקלף ולנסיעת הנמוך של הספינה.

היאכטה המוטורית פחות קפריזית בעניין זה. מרכז הכובד ממוקם נמוך (עם פריסה מוכשרת של הכלי ונטל ממוקם כהלכה), כך שאיום ההתהפכות במזג אוויר קשה אינו מאיים עליו. הטיוטה הנמוכה מאפשרת לעבור להקצעה במהירות גבוהה. אך בשל המשטח הרטוב הקטן של המוט, הגלגול הרוחבי והחמור יורגש מאוד, הן בתנועה והן בעמידה. בנוסף, בגלל הגרר הנמוך והשטח הגדול של המשטח הצדדי של סירת המנוע במהירות נמוכה, היאכטה תיסחף בצורה ניכרת מהמסלול, מה שדורש תיקון מתמיד.

Share the Post:

Related Posts